Étudier les pratiques ordinaires du numérique en classe : enjeux d’une transposition du savoir académique sur les jeux vidéo non-éducatifs en contexte scolaire

Details

Ressource 1Download: actes_Ludovia_22_Bilat_et_al.pdf (470.49 [Ko])
State: Public
Version: Final published version
License: Not specified
Serval ID
serval:BIB_D82A6DEE0443
Type
Inproceedings: an article in a conference proceedings.
Collection
Publications
Institution
Title
Étudier les pratiques ordinaires du numérique en classe : enjeux d’une transposition du savoir académique sur les jeux vidéo non-éducatifs en contexte scolaire
Title of the conference
Actes du 4e colloque scientifique, Ludovia
Author(s)
Bilat Loïse, Krichane Selim, Rochat Yannick, Ruz Fabián
Organization
Ludovia #CH
Publication state
Published
Issued date
11/04/2022
Peer-reviewed
Oui
Editor
Bonnat Catherine, Bugman Julien
Volume
4
Pages
22-26
Language
french
Publisher's website
Open Access
Yes
Funding(s)
Swiss National Science Foundation / Scientific communication / 203354
Create date
17/12/2022 15:54
Last modification date
18/12/2022 8:14
Usage data