Aménagement du lieu de vente : expertise des professionnels du marketing du sport et connaissance du comportement du consommateur

Details

Serval ID
serval:BIB_47DCE548D791
Type
Article: article from journal or magazin.
Collection
Publications
Institution
Title
Aménagement du lieu de vente : expertise des professionnels du marketing du sport et connaissance du comportement du consommateur
Journal
Management et Avenir
Author(s)
Calvar-Madec I., Ohl F., Tribou G.
ISSN
1768-5958
Publication state
Published
Issued date
11/2012
Peer-reviewed
Oui
Volume
6
Number
57
Pages
139-156
Language
french
Abstract
Cet article traite de la façon dont les professionnels du marketing des articles de sport procèdent pour optimiser l'influence du lieu de vente sur les comportements d'achat. Leurs expertises reposent sur une combinaison de données et d'expériences qui peut être rapprochée des démarches sociologiques. Leurs analyses des situations d'achat nous permettent de comprendre comment ils peuvent agir sur les comportements à travers les points de vente, en tentant de guider la perception des produits par le consommateur. Elles nous aident plus globalement à mieux appréhender les décisions des consommateurs.
Abstract
This paper focuses on how marketers of sporting goods proceed to optimize the influence of the store on purchasing behaviour. Their expertise is based on a combination of data and experiences that parallels the sociological methods. Their analysis of purchasing situations aloud to understand how they can influence behaviours through retailing places, while trying to guide consumers' perception of the products. More broadly, they contribute to a better understanding of consumer's decisions.
Keywords: sports, retail, store, marketing, sociology.
Keywords
sport, distribution, magasin, marketing, sociologie
Create date
29/06/2012 9:49
Last modification date
20/08/2019 13:54
Usage data