La pub pour le tabac augmente sa consommation
Details
Download: La_pub_pour_le_tabac_augmente_sa_consommation.pdf (762.53 [Ko])
State: Public
Version: Final published version
License: Not specified
State: Public
Version: Final published version
License: Not specified
Serval ID
serval:BIB_462E7F32A63B
Type
Article: article from journal or magazin.
Publication sub-type
Vulgarization: article from the non-specific scientific community or a vulgarization of a scientifical paper.
Collection
Publications
Institution
Title
La pub pour le tabac augmente sa consommation
Journal
Revue d'information sociale (REISO)
ISSN
2673-9364
Publication state
Published
Issued date
31/01/2022
Language
french
Abstract
En Suisse, les jeunes sont très exposé·e·s au marketing vantant les produits du tabac, engendrant une consommation élevée parmi ce public vulnérable. Des études montrent qu’interdire la publicité est une mesure efficace contre le tabagisme.
Create date
03/05/2023 14:15
Last modification date
01/02/2024 7:11