Cooperative learning reduces the gender gap in perceived social competences: A large-scale nationwide longitudinal experiment.

Détails

Ressource 1Télécharger: ProFan_SocialComp_JEdP_inpress.pdf (1411.37 [Ko])
Etat: Public
Version: Author's accepted manuscript
Licence: Non spécifiée
Document(s) secondaire(s)
Télécharger: Rudmann_Batruch_Visintin_Sommet_et_al_2024_JEP.pdf (3429.32 [Ko])
Etat: Public
Version: Final published version
Licence: Non spécifiée
ID Serval
serval:BIB_2E521F4DE785
Type
Article: article d'un périodique ou d'un magazine.
Collection
Publications
Institution
Titre
Cooperative learning reduces the gender gap in perceived social competences: A large-scale nationwide longitudinal experiment.
Périodique
Journal of Educational Psychology
Auteur⸱e⸱s
Rudmann Ocyna, Batruch Anatolia, Visintin Emilio Paolo, Sommet Nicolas, Bressoux Pascal, Darnon Céline, Bouet Marinette, Bressan Marco, Brown Genavee, Cepeda Carlos, Cherbonnier Anthony, Demolliens Marie, De Place Anne-Laure, Desrichard Olivier, Ducros Théo, Goron Luc, Hemon Brivael, Huguet Pascal, Jamet Eric, Martinez Ruben, Mazenod Vincent, Mella Nathalie, Michinov Estelle, Michinov Nicolas, Ofosu Nana, Pansu Pascal, Peter Laurine, Petitcollot Benoit, Poletti Celine, Régner Isabelle, Riant Mathilde, Robert Anais, Sanrey Camille, Stanczak Arnaud, Toumani Farouk, Vilmin Simon, Vives Eva, Butera Fabrizio
ISSN
1939-2176
0022-0663
Statut éditorial
Publié
Date de publication
18/07/2024
Peer-reviewed
Oui
Langue
anglais
Open Access
Oui
Création de la notice
27/02/2024 12:28
Dernière modification de la notice
17/10/2024 6:20
Données d'usage