Luxury Brands or Prestige Brands? An Exploratory Inquiry on Consumer Perceptions

Détails

ID Serval
serval:BIB_8C384EC72E5E
Type
Actes de conférence (partie): contribution originale à la littérature scientifique, publiée à l'occasion de conférences scientifiques, dans un ouvrage de compte-rendu (proceedings), ou dans l'édition spéciale d'un journal reconnu (conference proceedings).
Collection
Publications
Titre
Luxury Brands or Prestige Brands? An Exploratory Inquiry on Consumer Perceptions
Titre de la conférence
Proceedings of the 31st European Marketing Academy Conference
Auteur(s)
Dubois B., Czellar S.
Editeur
European Marketing Academy
Adresse
Braga, Portugal
Statut éditorial
Publié
Date de publication
05/2002
Peer-reviewed
Oui
Langue
anglais
Résumé
An interpretative analysis of in-depth consumer interviews explores the relationship between the concepts of "luxury" and "prestige" as applied to brands. Prestige is based on unique human accomplishment inherent to the brand whereas luxury refers to benefit stemming from refinement, aesthetics and a sumptuous lifestyle. Results indicate that prestige can be achieved independently of luxury in many categories. At a symbolic level, consumers can interpret luxury as the symbol of brand prestige. A discussion of managerial insights and future research directions ends the paper.
Création de la notice
09/12/2010 17:12
Dernière modification de la notice
11/05/2018 16:38
Données d'usage