Effet de l'intensité de course sur la force de poussée en Rugby

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Serval ID
serval:BIB_805652AE4ECF
Type
Article: article from journal or magazin.
Collection
Publications
Title
Effet de l'intensité de course sur la force de poussée en Rugby
Journal
Science & Sports
Author(s)
Hot P., Millet G.P., Chevalier R., Micallef J.P.
ISSN
0765-1597
Publication state
Published
Issued date
2004
Volume
19
Number
3
Pages
139-141
Language
french
Abstract
Introduction. - Le rugby est une discipline demandant à la fois des qualités de force mais aussi une aptitude aérobie élevée afin de pouvoir reproduire des efforts intenses sur 2 × 40 min.
Synthèse des faits. - Quatorze rugbymen ont réalisé un test de course progressif maximal puis, 2 séquences de 40 min, respectivement à 60 et 80 % de FCmax, entrecoupées de poussées sur un joug équipé de capteurs de force. Lors de l'exercice à 80 % FCmax, la force moyenne de poussée (1466 ± 244 N) était plus faible (p < 0,05) qu'à 60 % FCmax (1523 ± 266 N).
Conclusion. - Les qualités de force spécifique sont directement affectées par l'intensité de course d'où l'intérêt d'optimiser le potentiel aérobie notamment pour les joueurs de la première ligne directement concernés par le combat.
Abstract
Introduction. - The rugby is a discipline requiring, in the same time, strength qualities and a high aerobic capacity for repeating intense exercises over 2 × 40 min.
Synthesis of the facts. - Fourteen rugby players performed a maximal progressive test of journey (running) then two sequences of 40 min, respectively, to 60% and 80% of HRmax, interrupted with pushes on a yoke with constraint gauges. At 80% HRmax, the mean scrummaging force (1466 ± 244 N) was lower (P < 0.05) than at 60% HRmax (1523 ± 266 N).
Conclusion. - The qualities of specific force are directly affected by the intensity of running. Therefore, there is a need to optimize the aerobic potential notably for the players of the first line directly concerned by the fight.
Keywords
Rugby, Endurance, Force
Web of science
Create date
25/09/2008 9:01
Last modification date
20/08/2019 15:40
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