Enseignements sur l’équité en santé en Suisse romande : état des lieux en 2023 [Teaching health equity in the French-speaking part of Switzerland : inventory in 2023]

Détails

Ressource 1Demande d'une copie Sous embargo jusqu'au 05/01/2025.
Accès restreint UNIL
Etat: Public
Version: Final published version
Licence: CC BY-NC-ND 4.0
ID Serval
serval:BIB_D1FBE2667F46
Type
Article: article d'un périodique ou d'un magazine.
Sous-type
Synthèse (review): revue aussi complète que possible des connaissances sur un sujet, rédigée à partir de l'analyse exhaustive des travaux publiés.
Collection
Publications
Institution
Titre
Enseignements sur l’équité en santé en Suisse romande : état des lieux en 2023 [Teaching health equity in the French-speaking part of Switzerland : inventory in 2023]
Périodique
Revue medicale suisse
Auteur⸱e⸱s
Vu F., Dominicé Dao M., Morisod K., Bize R., Marti J., Bodenmann P.
ISSN
1660-9379 (Print)
ISSN-L
1660-9379
Statut éditorial
Publié
Date de publication
05/07/2023
Peer-reviewed
Oui
Volume
19
Numéro
834
Pages
1315-1319
Langue
français
Notes
Publication types: English Abstract ; Journal Article
Publication Status: ppublish
Résumé
The theme of health equity was for a long time absent or little addressed in the pre- and postgraduate teaching programs of universities and training university hospitals in Switzerland. This gap has gradually been filled by the development and provision of structured teaching on health equity, adapted to the needs of their target audiences. This article aims to highlight a selection of teachings that have emerged in recent years in the French-speaking part of Switzerland.
Mots-clé
Humans, Health Equity, Switzerland, Hospitals, University
Pubmed
Création de la notice
07/07/2023 10:59
Dernière modification de la notice
15/08/2023 7:16
Données d'usage