The Moderating Effect of Self-Monitoring on Consumer Response to Gender Role Portrayals
Détails
ID Serval
serval:BIB_CC64E8691CE3
Type
Actes de conférence (partie): contribution originale à la littérature scientifique, publiée à l'occasion de conférences scientifiques, dans un ouvrage de compte-rendu (proceedings), ou dans l'édition spéciale d'un journal reconnu (conference proceedings).
Sous-type
Abstract (résumé de présentation): article court qui reprend les éléments essentiels présentés à l'occasion d'une conférence scientifique dans un poster ou lors d'une intervention orale.
Collection
Publications
Institution
Titre
The Moderating Effect of Self-Monitoring on Consumer Response to Gender Role Portrayals
Titre de la conférence
NA-Advances in Consumer Research
Editeur
Association for Consumer Research
Adresse
Duluth, MN
Statut éditorial
Publié
Date de publication
2005
Peer-reviewed
Oui
Editeur⸱rice scientifique
Menon G., Rao A. R.
Volume
32
Pages
577
Langue
anglais
Résumé
During the last three decades, a substantial body of knowledge has accumulated on the moderating role of self-monitoring with respect to consumer behavior (Gangestad and Snyder 2000). One area in which our knowledge about the moderating effect of self-monitoring is limited is consumer attitudes toward commercial gender role portrayals. The topic is of considerable importance since gender identity can be a key aspect of brand positioning. The effectiveness of persuasive messages can therefore be considerably enhanced by knowing which consumer characteristics moderate the responsiveness to gender role portrayals; and self-monitoring could be one of these potential moderators.
Création de la notice
06/12/2010 14:05
Dernière modification de la notice
21/08/2019 5:17