Do I Remember More When I Feel More Knowledgeable?

Détails

ID Serval
serval:BIB_B6304FA6BA5A
Type
Actes de conférence (partie): contribution originale à la littérature scientifique, publiée à l'occasion de conférences scientifiques, dans un ouvrage de compte-rendu (proceedings), ou dans l'édition spéciale d'un journal reconnu (conference proceedings).
Sous-type
Abstract (résumé de présentation): article court qui reprend les éléments essentiels présentés à l'occasion d'une conférence scientifique dans un poster ou lors d'une intervention orale.
Collection
Publications
Institution
Titre
Do I Remember More When I Feel More Knowledgeable?
Titre de la conférence
NA-Advances in Consumer Research
Auteur⸱e⸱s
Lebar C., Czellar S.
Editeur
Association for Consumer Research
Adresse
Duluth, MN
Statut éditorial
Publié
Date de publication
2011
Peer-reviewed
Oui
Editeur⸱rice scientifique
Dahl D. W. , Johar G. V.
Volume
38
Langue
anglais
Résumé
Subjective knowledge refers to perceptions of personal knowledge in a given domain. The present research investigates the effect of subjective knowledge change on information processing and retrieval strategies; it also seeks to uncover possible moderating and meditational mechanisms for the hypothesized effects. In a first experiment, we show that consumer self-esteem moderates the relationship between SK manipulations and different measures of memory for new information. Implications of these results are discussed and details on our further experiments are provided.
Création de la notice
15/02/2013 15:28
Dernière modification de la notice
20/08/2019 16:24
Données d'usage