Shared Moments of Sociality: Embedded Sharing within Peer-to-peer Hospitality Platforms
Détails
ID Serval
serval:BIB_A8CAF3D36FC7
Type
Actes de conférence (partie): contribution originale à la littérature scientifique, publiée à l'occasion de conférences scientifiques, dans un ouvrage de compte-rendu (proceedings), ou dans l'édition spéciale d'un journal reconnu (conference proceedings).
Collection
Publications
Institution
Titre
Shared Moments of Sociality: Embedded Sharing within Peer-to-peer Hospitality Platforms
Titre de la conférence
Advances in Consumer Research
Editeur
Association for Consumer Research
Adresse
New Orleans, LA
Statut éditorial
Publié
Date de publication
2015
Peer-reviewed
Oui
Editeur⸱rice scientifique
Diehl Kristin, Yoon Carolyn, Duluth MN
Volume
43
Pages
186-190
Langue
anglais
Résumé
The present project aims at understanding how the notion of sociality is produced and shaped through the prevailing sharing or non-sharing context. We use a multi-sited collection of qualitative data to compare shared moments in peer-to-peer hospitality platforms in a market (AirBnB) versus a non-market (CouchSurfing) environment and conclude that sociability comes closest to the ideal of prototypical sharing whenever it is perceived as autotelic.
Mots-clé
Sharing Economy, Sharing, Sociality, Peer-to-Peer Hospitality, CouchSurfing, AirBnB
Site de l'éditeur
Création de la notice
09/06/2015 8:56
Dernière modification de la notice
16/07/2020 8:42