Shared Moments of Sociality: Embedded Sharing within Peer-to-peer Hospitality Platforms

Détails

ID Serval
serval:BIB_A8CAF3D36FC7
Type
Actes de conférence (partie): contribution originale à la littérature scientifique, publiée à l'occasion de conférences scientifiques, dans un ouvrage de compte-rendu (proceedings), ou dans l'édition spéciale d'un journal reconnu (conference proceedings).
Collection
Publications
Institution
Titre
Shared Moments of Sociality: Embedded Sharing within Peer-to-peer Hospitality Platforms
Titre de la conférence
Advances in Consumer Research
Auteur(s)
Hellwig Katharina, Belk Russell, Morhart Felicitas
Editeur
Association for Consumer Research
Adresse
New Orleans, LA
Statut éditorial
Publié
Date de publication
2015
Peer-reviewed
Oui
Editeur scientifique
Diehl Kristin, Yoon Carolyn, Duluth MN
Volume
43
Pages
186-190
Langue
anglais
Résumé
The present project aims at understanding how the notion of sociality is produced and shaped through the prevailing sharing or non-sharing context. We use a multi-sited collection of qualitative data to compare shared moments in peer-to-peer hospitality platforms in a market (AirBnB) versus a non-market (CouchSurfing) environment and conclude that sociability comes closest to the ideal of prototypical sharing whenever it is perceived as autotelic.
Mots-clé
Sharing Economy, Sharing, Sociality, Peer-to-Peer Hospitality, CouchSurfing, AirBnB
Création de la notice
09/06/2015 9:56
Dernière modification de la notice
16/07/2020 9:42
Données d'usage