School Selection and the Social Class Divide: How Tracking Contributes to the Reproduction of Inequalities
Détails
Télécharger: BaAuBu_PSPB_2019.pdf (290.03 [Ko])
Etat: Public
Version: Final published version
Etat: Public
Version: Final published version
ID Serval
serval:BIB_A7B4043B3BE2
Type
Article: article d'un périodique ou d'un magazine.
Collection
Publications
Institution
Titre
School Selection and the Social Class Divide: How Tracking Contributes to the Reproduction of Inequalities
Périodique
Personality and Social Psychology Bulletin
ISSN
0146-1672
1552-7433
1552-7433
Statut éditorial
Publié
Date de publication
2019
Peer-reviewed
Oui
Numéro
45
Pages
477– 490
Langue
anglais
Mots-clé
social class inequalities, achievement gap, selection practices, tracking, teacher
Pubmed
Création de la notice
27/08/2018 17:54
Dernière modification de la notice
10/03/2020 13:33