FORMATION PROFESSIONNELLE EN SUISSE ROMANDE : L’IMPACT DES REPRÉSENTATIONS DES ENSEIGNANT·E·S SUR LES INÉGALITÉS GENRÉES

Détails

ID Serval
serval:BIB_8F2478DEE448
Type
Article: article d'un périodique ou d'un magazine.
Collection
Publications
Institution
Titre
FORMATION PROFESSIONNELLE EN SUISSE ROMANDE : L’IMPACT DES REPRÉSENTATIONS DES ENSEIGNANT·E·S SUR LES INÉGALITÉS GENRÉES
Périodique
Formation Emploi
Auteur⸱e⸱s
Wenger Matilde, Fassa Farinaz
ISSN
0759-6340
Statut éditorial
Publié
Date de publication
10/10/2020
Volume
2
Numéro
150
Pages
97-121
Langue
français
Résumé
A study conducted among teachers of initial vocational education and training (IVET)
in French-speaking Switzerland highlighted the controversial role of these socialization
agents in addressing gender equality. The responses of nearly 300 teachers to questions
about modern and traditional sexism scales highlighted statistically significant differences
in gender issues. Some groups of teachers still accept – and probably partly transmit – gender representations, transferring a differential socialization of the sexes to the professional
world.
Mots-clé
technical & vocational education, apprenticeship, gender, gender based division of labour, sexual division of training, teacher, socialisation, perception of training, Switzerland
Création de la notice
05/12/2020 18:20
Dernière modification de la notice
08/12/2020 6:24
Données d'usage