Regulation and consumers' satisfaction from public services: an individual fixed effect approach
Détails
ID Serval
serval:BIB_74CD55AB8A56
Type
Rapport: document publié par une institution, habituellement élément d'une série.
Sous-type
Working paper: document de travail dans lequel l'auteur présente les résultats de ses travaux de recherche. Les working papers ont pour but de stimuler les discussions scientifiques avec les milieux intéressés et servent de base pour la publication d'articles dans des revues spécialisées.
Collection
Publications
Institution
Titre
Regulation and consumers' satisfaction from public services: an individual fixed effect approach
Détails de l'institution
Università degli Studi di Milano. Dipartimento di Scienze Economiche Aziendali e Statistiche
Date de publication
06/2008
Numéro
2008-21
Genre
Working paper
Langue
anglais
Nombre de pages
24
Résumé
When survey-based, self-reported measures of satisfaction are used as dependent variables in a regression framework, the estimates may be biased and inconsistent. We adopt the measurement error perspective introduced by Bertrand and Mullainathan [2001], and propose an individual fixed-effects technique to tackle some of the consistency issues deriving from the potential correlation between the explanatory variables and the biases in the reported level of satisfaction. We apply the fixed-effects method to the analysis of the correlation between reported levels of satisfaction derived from the consumption of services of general interests collected in the Eurobarometer special surveys, and measures of the regulatory and competitive environment collected in the REGREF database
Site de l'éditeur
Création de la notice
19/10/2010 8:12
Dernière modification de la notice
20/08/2019 14:32