Le shadowing comme méthode pédagogique pour enseigner la collaboration interprofessionnelle [Shadowing as a pedagogical method for teaching interprofessional collaboration]
Détails
Demande d'une copie Sous embargo jusqu'au 13/05/2026.
Accès restreint UNIL
Etat: Public
Version: Final published version
Licence: CC BY-NC-ND 4.0
Accès restreint UNIL
Etat: Public
Version: Final published version
Licence: CC BY-NC-ND 4.0
ID Serval
serval:BIB_6BACEA76DA99
Type
Article: article d'un périodique ou d'un magazine.
Sous-type
Synthèse (review): revue aussi complète que possible des connaissances sur un sujet, rédigée à partir de l'analyse exhaustive des travaux publiés.
Collection
Publications
Institution
Titre
Le shadowing comme méthode pédagogique pour enseigner la collaboration interprofessionnelle [Shadowing as a pedagogical method for teaching interprofessional collaboration]
Périodique
Revue medicale suisse
ISSN
1660-9379 (Print)
ISSN-L
1660-9379
Statut éditorial
Publié
Date de publication
13/11/2024
Peer-reviewed
Oui
Volume
20
Numéro
895
Pages
2135-2138
Langue
français
Notes
Publication types: English Abstract ; Journal Article
Publication Status: ppublish
Publication Status: ppublish
Résumé
Shadowing enables us to follow individuals on a daily basis without disrupting the normal course of their activities. During their final year externship in a family doctor's practice, medical students from the University of Lausanne meet a patient at home and observe other professionals, thus enriching their understanding of collaborative practice. This approach fosters understanding of roles, teamwork and reflection on professional positioning.
Mots-clé
Humans, Interprofessional Relations, Students, Medical/psychology, Cooperative Behavior, Patient Care Team/organization & administration, Teaching, Education, Medical/methods
Pubmed
Création de la notice
19/11/2024 16:20
Dernière modification de la notice
20/11/2024 7:22