The social class test gap: A worldwide investigation of the role of academic anxiety and income inequality in standardized test score disparities.

Détails

Ressource 1Télécharger: Claes_Smeding_Carré_Sommet_2024.pdf (2494.30 [Ko])
Etat: Public
Version: Final published version
Licence: Non spécifiée
ID Serval
serval:BIB_643CBCB0220F
Type
Article: article d'un périodique ou d'un magazine.
Collection
Publications
Institution
Titre
The social class test gap: A worldwide investigation of the role of academic anxiety and income inequality in standardized test score disparities.
Périodique
Journal of Educational Psychology
Auteur⸱e⸱s
Claes Nele, Smeding Annique, Carré Arnaud, Sommet Nicolas
ISSN
1939-2176
0022-0663
Statut éditorial
Publié
Date de publication
08/2024
Volume
116
Numéro
6
Pages
871-888
Langue
anglais
Création de la notice
16/10/2024 19:50
Dernière modification de la notice
17/10/2024 6:25
Données d'usage