Consumers with Depleted Self-Control Choose Less Variety

Détails

ID Serval
serval:BIB_5738CE54F7B4
Type
Actes de conférence (partie): contribution originale à la littérature scientifique, publiée à l'occasion de conférences scientifiques, dans un ouvrage de compte-rendu (proceedings), ou dans l'édition spéciale d'un journal reconnu (conference proceedings).
Collection
Publications
Institution
Titre
Consumers with Depleted Self-Control Choose Less Variety
Titre de la conférence
NA - Advances in Consumer Research Volume 43 (2015)
Auteur⸱e⸱s
Karaduman C., Lajos J.
Editeur
Association for Consumer Research
Organisation
Association for Consumer Research North American Conference, October 1-4, 2015
Adresse
New Orleans, USA
ISBN
978-0-915552-00-9
Statut éditorial
Publié
Date de publication
2016
Peer-reviewed
Oui
Editeur⸱rice scientifique
Diehl K., Yoon C.
Volume
43
Pages
791-791
Langue
anglais
Résumé
We provide evidence from three online studies that consumers whose self-control is depleted are less variety seeking than those whose self-control is not depleted. We theorize that this effect occurs because consumers with depleted self-control are less able to process the additional information typically associated with making more varied choices.
Création de la notice
03/07/2015 10:58
Dernière modification de la notice
21/08/2019 5:14
Données d'usage