Trajectories of perceived parenting across an educational transition: Associations with psychosocial adjustment and identity development among Swiss adolescents.

Détails

ID Serval
serval:BIB_03D85749AA09
Type
Article: article d'un périodique ou d'un magazine.
Collection
Publications
Institution
Titre
Trajectories of perceived parenting across an educational transition: Associations with psychosocial adjustment and identity development among Swiss adolescents.
Périodique
Developmental Psychology
Auteur(s)
Albert Sznitman G., Van Petegem S., Antonietti J.-P., Schwartz S. J., Baudat S., Zimmermann G.
ISSN
0012-1649 (print)
1939-0599 (electronic)
Statut éditorial
Soumis à l'éditeur
Peer-reviewed
Oui
Langue
anglais
Mots-clé
Academic transition, Autonomy support, Identity formation, Self-esteem, Risk-taking
Financement(s)
Fonds national suisse / Projets / 10014_156155
Création de la notice
14/05/2021 13:21
Dernière modification de la notice
18/08/2021 6:39
Données d'usage