Value / personality - attitude - behavior hierarchy and its impact on individual performance in the context of market orientation

Details

Ressource 1 Sous embargo indéterminé.
State: Public
Version: After imprimatur
License: Not specified
Serval ID
serval:BIB_R_8625
Type
PhD thesis: a PhD thesis.
Collection
Publications
Institution
Title
Value / personality - attitude - behavior hierarchy and its impact on individual performance in the context of market orientation
Author(s)
Perrinjaquet A.C.L.
Director(s)
Usunier J.-C.
Institution details
Université de Lausanne, Faculté des hautes études commerciales
Address
Administration BFSH1, 1015 Lausanne
Publication state
Accepted
Issued date
10/2007
Language
english
Number of pages
174
Abstract
The purpose of this dissertation is to better understand how individual employees? values and personality traits influence their attitudes toward market orientation; how such attitudes impact their market-oriented behaviors; and how in turn, these behaviors lead to their superior individual performance. To investigate these relationships, an empirical study was conducted in the French speaking part of Switzerland and data were collected from a sample of service firms? employees from diverse departments and hierarchical levels. To a large extent, the results support the hypothesis of a hierarchical chain moving from value / personality to attitude to behavior to individual performance in relation to market orientation.
Le sujet de cette thèse de doctorat est de mieux comprendre comment les valeurs et les traits de personnalité des employés influencent leurs attitudes envers l'orientation vers le marché ; comment ces attitudes ont un effet sur les comportements orientés vers le marché de ces employés et enfin, comment ces comportements conduisent à une meilleure performance individuelle. Afin d'étudier ces relations, une enquête a été conduite en Suisse romande et des données ont été collectées auprès d'un échantillon d'employés d'entreprises de service de différents départements et niveaux hiérarchiques. Les résultats sont concordants avec l'hypothèse d'une chaîne causale allant des valeurs / traits de personnalité aux attitudes, aux comportements et finalement à la performance individuelle dans le contexte de l'orientation vers le marché.
Create date
09/12/2009 11:53
Last modification date
23/06/2020 6:21
Usage data