Are Public Private Partnerships that Rigid ? And Why ? : Evidence from Toll Road Concession Contracts

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Etat: Serval
Version: de l'auteur
ID Serval
serval:BIB_AE6E1306FFE2
Type
Rapport: document publié par une institution, habituellement élément d'une série.
Sous-type
Working paper: document de travail dans lequel l'auteur présente les résultats de ses travaux de recherche. Les working papers ont pour but de stimuler les discussions scientifiques avec les milieux intéressés et servent de base pour la publication d'articles dans des revues spécialisées.
Collection
Publications
Titre
Are Public Private Partnerships that Rigid ? And Why ? : Evidence from Toll Road Concession Contracts
Auteur(s)
Athias L., Saussier S.
Institution
Chaire EPPP, IAE Panthéon-Sorbonne
Date de publication
09/2015
Numéro
2015-6
Genre
Discussion Paper
Langue
anglais
Nombre de pages
35
Résumé
Transport concession contracts are commonly said to be standardized and too rigid. They would not allow public authorities to adapt them to evolving context and circumstances. This paper aims at challenging this view and, more particularly, the view that contractual rigidity for transport concessions is exogenous. Using a transaction cost framework, we disentangle between three main determinants of contractual rigidity: traffic uncertainty; connivance between contracting parties; quality of the institutional environment. Using an original database of toll road concession contracts, we observe a great variety of provisions for toll adjustment. We find that these exogenous determinants significantly influence contractual choices.
Mots-clé
Transport concession contracts, toll adjustments, public private partnerships, price provisions, incomplete contract, contractual design
Création de la notice
01/03/2016 13:29
Dernière modification de la notice
03/03/2018 20:31
Données d'usage