Discovering Customer Journeys from Evidence: a Genetic Approach Inspired by Process Mining

Détails

ID Serval
serval:BIB_EB9A0BB2193E
Type
Actes de conférence (partie): contribution originale à la littérature scientifique, publiée à l'occasion de conférences scientifiques, dans un ouvrage de compte-rendu (proceedings), ou dans l'édition spéciale d'un journal reconnu (conference proceedings).
Sous-type
Poster: résume de manière illustrée et sur une page unique les résultats d'un projet de recherche. Les résumés de poster doivent être entrés sous "Abstract" et non "Poster".
Collection
Publications
Institution
Titre
Discovering Customer Journeys from Evidence: a Genetic Approach Inspired by Process Mining
Titre de la conférence
31th International Conference on Advanced Information Systems Engineering (CAiSE’19)
Auteur⸱e⸱s
Bernard Gaël, Andritsos Periklis
Adresse
Route de Converney 43
Statut éditorial
Publié
Date de publication
01/05/2019
Peer-reviewed
Oui
Série
Gaël Bernard
Langue
anglais
Résumé
Displaying the main behaviors of customers on a customer journey map (CJM) helps service providers to put themselves in their customers’ shoes. Inspired by the process mining discipline, we address the challenging problem of automatically building CJMs from event logs. In this paper, we introduce the CJMs discovery task and propose a genetic approach to solve it. We explain how our approach differs from traditional process mining techniques and evaluate it with state-of-the-art techniques for summarizing sequences of categorical data.
Création de la notice
01/10/2019 12:10
Dernière modification de la notice
02/10/2019 5:09
Données d'usage