Collective Behavioural Patterns in a Multichannel Service Facilities System: a Cellular Automata Approach

Détails

ID Serval
serval:BIB_EA512A9EB2B7
Type
Actes de conférence (partie): contribution originale à la littérature scientifique, publiée à l'occasion de conférences scientifiques, dans un ouvrage de compte-rendu (proceedings), ou dans l'édition spéciale d'un journal reconnu (conference proceedings).
Collection
Publications
Institution
Titre
Collective Behavioural Patterns in a Multichannel Service Facilities System: a Cellular Automata Approach
Titre de la conférence
Proceedings of the 12th INFORMS Computing Society Conference, ICS 2011
Auteur⸱e⸱s
Delgado-Alvarez C.A., van Ackere A., Larsen E.R., Sankaranarayanan K.
Editeur
Institute for Operations Research and the Management Sciences
Adresse
Hanover, MD
ISBN
978-0-9843378-1-1
Statut éditorial
Publié
Date de publication
01/2011
Peer-reviewed
Oui
Editeur⸱rice scientifique
Wood R.K., Dell R.F.
Pages
16-28
Langue
anglais
Résumé
We propose a cellular automata model (CA) to understand and analyze how customers adapt their decisions based on local information regarding the behavior of the system and how the interaction of individuals and those decisions influences the formation of queues which in turn impacts the sojourn time. We illustrate how a multichannel system of service facilities with endogenous arrival rate and exogenous service rate, based on local information and locally rational agents may present different collective behaviors and in some cases outperform the Nash equilibrium.
Création de la notice
17/02/2011 14:32
Dernière modification de la notice
21/08/2019 5:14
Données d'usage