Enforcing privacy for teenagers in online inquiry learning spaces

Détails

ID Serval
serval:BIB_E00EDE3308B9
Type
Actes de conférence (partie): contribution originale à la littérature scientifique, publiée à l'occasion de conférences scientifiques, dans un ouvrage de compte-rendu (proceedings), ou dans l'édition spéciale d'un journal reconnu (conference proceedings).
Collection
Publications
Titre
Enforcing privacy for teenagers in online inquiry learning spaces
Titre de la conférence
ACM CHI Conference on Human Factors in Computing Systems
Auteur⸱e⸱s
Li N., Holzer A., Govaerts S., Gillet D.
Editeur
ACM
Adresse
Toronto, Canada
Statut éditorial
Publié
Date de publication
2014
Peer-reviewed
Oui
Langue
anglais
Résumé
In the Go-Lab European project, we are investigating an online lab portal that enables students to perform personalized scientific experiments with online labs. To protect sensitive student data, such as user activity data and learning preferences, this paper presents a classroom-like pseudonymity approach that fulfills the specific requirements of the Go-Lab portal: (1) enforcing student privacy, (2) enabling personalization, and (3) providing a teenager-friendly design.
Mots-clé
Privacy, anonymity, identity, teenagers, online labs, user experience
Création de la notice
01/03/2018 11:55
Dernière modification de la notice
20/08/2019 17:04
Données d'usage