Product Placement in Song Lyrics: Impact of Cognitive Load, Disclosure, Valence and Strength

Détails

ID Serval
serval:BIB_BC1E0E760322
Type
Actes de conférence (partie): contribution originale à la littérature scientifique, publiée à l'occasion de conférences scientifiques, dans un ouvrage de compte-rendu (proceedings), ou dans l'édition spéciale d'un journal reconnu (conference proceedings).
Sous-type
Abstract (résumé de présentation): article court qui reprend les éléments essentiels présentés à l'occasion d'une conférence scientifique dans un poster ou lors d'une intervention orale.
Collection
Publications
Institution
Titre
Product Placement in Song Lyrics: Impact of Cognitive Load, Disclosure, Valence and Strength
Titre de la conférence
E-European Advances in Consumer Research
Auteur⸱e⸱s
Kocher B., Lalos M., Gould S. J., Czellar S.
Editeur
European Association for Consumer Research
Adresse
Duluth, MN
Statut éditorial
Publié
Date de publication
2011
Peer-reviewed
Oui
Editeur⸱rice scientifique
Bradshaw A., Hackley C., Maclaran P.
Volume
IX
Pages
495
Langue
anglais
Résumé
Through three studies, we investigate consumer attitudes and memory toward artists and brands engaging in product placement in song lyrics. The first study demonstrates that attitudes toward the artist, but not toward the brand, are less positive when respondents are made aware about a commercial deal between the artist and the brand. The second study replicates and extends the first one, notably through the inclusion of cognitive busyness and memory. The third study assesses the impact of the placement’s valence and strength. Results show that when a brand is repeated positively, attitudes toward the artist and the brand decline.
Création de la notice
08/02/2013 15:18
Dernière modification de la notice
20/08/2019 15:30
Données d'usage