Green Materialists

Détails

ID Serval
serval:BIB_91263EA963C9
Type
Actes de conférence (partie): contribution originale à la littérature scientifique, publiée à l'occasion de conférences scientifiques, dans un ouvrage de compte-rendu (proceedings), ou dans l'édition spéciale d'un journal reconnu (conference proceedings).
Collection
Publications
Titre
Green Materialists
Titre de la conférence
Proceedings of the 41th EMAC Conference 2012
Auteur(s)
Furchheim P., Jahn S., Zanger C.
ISBN
978-989-732-004-0
Statut éditorial
Publié
Date de publication
2012
Peer-reviewed
Oui
Langue
anglais
Résumé
The present paper addresses the often-stated conflict between materialistic and sustainable consumption. Going beyond the normative view, the concept of consumer value helps to explain why green consumption behavior may entail status elements. The notion of compresence of consumer value types offers a new perspective for both sustainability and materialism research. As a consequence, the paper enriches existing theories by showing that green products can serve as enviable possessions.
Mots-clé
materialism, self-identity, prosocial behavior, green consumption, consumer value
Création de la notice
19/05/2015 13:48
Dernière modification de la notice
20/08/2019 15:54
Données d'usage