Self-Monitoring and Status Motivation: An Implicit Cognition Perspective

Détails

ID Serval
serval:BIB_86B618D203E2
Type
Actes de conférence (partie): contribution originale à la littérature scientifique, publiée à l'occasion de conférences scientifiques, dans un ouvrage de compte-rendu (proceedings), ou dans l'édition spéciale d'un journal reconnu (conference proceedings).
Sous-type
Abstract (résumé de présentation): article court qui reprend les éléments essentiels présentés à l'occasion d'une conférence scientifique dans un poster ou lors d'une intervention orale.
Collection
Publications
Institution
Titre
Self-Monitoring and Status Motivation: An Implicit Cognition Perspective
Titre de la conférence
NA-Advances in Consumer Research
Auteur⸱e⸱s
Czellar S.
Editeur
Association for Consumer Research
Adresse
Duluth, MN
Statut éditorial
Publié
Date de publication
2007
Peer-reviewed
Oui
Editeur⸱rice scientifique
Fitzsimons G., Morwitz V.
Volume
34
Pages
332-334
Langue
anglais
Résumé
Prior research has highlighted the role of self-monitoring as a key individual trait impacting consumer behavior. In an extensive review, Gangestad and Snyder (2000) identified a need for research investigating the role of status motivation in self-monitoring. This research constitutes an answer to their call from an implicit cognition perspective. To do this, we rely on the motivation and opportunity as determinants of attitude-behavior processes model (MODE, Fazio and Towles-Schwen 1999). Results indicate that both low- and high self-monitors share positive automatic attitudes about status. However, low self-monitors seem to rely on these automatic associations to make explicit status judgments whereas high self-monitors do less so. These results integrate prior findings in consumer research and open up avenues for future inquiry.
Web of science
Création de la notice
06/12/2010 14:00
Dernière modification de la notice
20/08/2019 14:46
Données d'usage