Study on queuing behavior in a multichannel service facility using experimental methods
Détails
ID Serval
serval:BIB_6862A792DF44
Type
Actes de conférence (partie): contribution originale à la littérature scientifique, publiée à l'occasion de conférences scientifiques, dans un ouvrage de compte-rendu (proceedings), ou dans l'édition spéciale d'un journal reconnu (conference proceedings).
Collection
Publications
Institution
Titre
Study on queuing behavior in a multichannel service facility using experimental methods
Titre de la conférence
Proceedings of the 1st International Conference on Operations Research and Enterprise Systems (ICORES 2012)
Adresse
Vilamoura, Algarve, Portugal
Statut éditorial
Publié
Date de publication
2012
Peer-reviewed
Oui
Pages
142-149
Langue
anglais
Résumé
In this paper we show how through a simple experimental setup we can study decision making in a multi-channel service facility. An agent based queuing framework is used to design this experimental study and we illustrate how the experiment was set up to collect data from human subjects who take the role of a virtual agent. This experimental data helps us to validate the proposed agent based framework, compare decision making strategies, and analyse the effects of behavioural parameters on decision making.
Site de l'éditeur
Création de la notice
23/11/2012 14:00
Dernière modification de la notice
21/08/2019 5:13