Incentives in surveys

Détails

Ressource 1Télécharger: Lippsetal_FG08_Incentives_v1.0.pdf (263.36 [Ko])
Etat: Public
Version: Final published version
Licence: Tous droits réservés
ID Serval
serval:BIB_61CADA0E4DA6
Type
Rapport: document publié par une institution, habituellement élément d'une série.
Collection
Publications
Institution
Titre
Incentives in surveys
Auteur⸱e⸱s
Lipps Oliver, Herzing Jessica M. E., Pekari Nicolas, Ernst Stähli Michèle, Pollien Alexandre, Riedo Gisana, Reveilhac Maud
Détails de l'institution
FORS, University of Lausanne
Date de publication
20/06/2019
Volume
8
Genre
FORS Guide
Langue
anglais
Résumé
This FORS guide discusses the effect of incentives on survey completion/response rate, sample composition, and response quality. The guide particularly emphasizes the effects of different types of incentives – conditional vs. unconditional, monetary vs. non-monetary – for encouraging survey participation and reducing panel survey attrition in the Swiss context.
Mots-clé
survey design, unit nonresponse, response rates, sample composition, attrition
Création de la notice
20/06/2019 12:12
Dernière modification de la notice
21/08/2019 7:09
Données d'usage