Identifying decision strategies in a consumer choice situation

Détails

ID Serval
serval:BIB_513BEF03A1F3
Type
Actes de conférence (partie): contribution originale à la littérature scientifique, publiée à l'occasion de conférences scientifiques, dans un ouvrage de compte-rendu (proceedings), ou dans l'édition spéciale d'un journal reconnu (conference proceedings).
Sous-type
Poster: résume de manière illustrée et sur une page unique les résultats d'un projet de recherche. Les résumés de poster doivent être entrés sous "Abstract" et non "Poster".
Collection
Publications
Institution
Titre
Identifying decision strategies in a consumer choice situation
Titre de la conférence
Annual Meeting of the Society for Judgment and Decision Making
Auteur⸱e⸱s
Reisen N., Hoffrage U.
Adresse
Long Beach (CA), USA
Statut éditorial
Publié
Date de publication
11/2007
Langue
anglais
Notes
ReisenJDM07
Résumé
In a consumer choice study, three process tracing techniques (Mouselab, Active Information Search, and retrospective verbal
protocol) were combined to reveal cognitive processes and identify strategies used. After repeatedly choosing one of four
mobile phones, participants formalized their strategy so that it could be used to make choices for them. The choices predicted from the identified strategies matched the observed choices in 73% of the cases. In a second study a similar result was obtained, 67%. Moreover, we directly compared Mouselab and eye-tracking as measures of information search. We conclude that our method is a useful research tool.
Création de la notice
17/02/2009 12:23
Dernière modification de la notice
20/08/2019 15:06
Données d'usage