Nonmarket Strategy Performance: Evidence from U.S. Electric Utilities

Détails

ID Serval
serval:BIB_2679887D8FC3
Type
Actes de conférence (partie): contribution originale à la littérature scientifique, publiée à l'occasion de conférences scientifiques, dans un ouvrage de compte-rendu (proceedings), ou dans l'édition spéciale d'un journal reconnu (conference proceedings).
Sous-type
Abstract (résumé de présentation): article court qui reprend les éléments essentiels présentés à l'occasion d'une conférence scientifique dans un poster ou lors d'une intervention orale.
Collection
Publications
Titre
Nonmarket Strategy Performance: Evidence from U.S. Electric Utilities
Titre de la conférence
Academy of Management Proceedings
Auteur⸱e⸱s
Bonardi J.-P., Holburn G. L. F., Vanden Bergh R. G.
Editeur
The Academy of Management
ISSN
0065-0668
2151-6561
Statut éditorial
Publié
Date de publication
08/2006
Peer-reviewed
Oui
Pages
KK1-KK6
Langue
anglais
Résumé
Building on a framework that assesses the attractiveness of "political markets" - where firms transact over public policies with government policy-makers - we develop hypotheses regarding the success or performance of firms' nonmarket strategies. We propose that the ability of firms to gain more favorable policy outcomes is increasing in the degree of rivalry among elected politicians; the firm's recent experience with policy-makers; and other firm's recent experiences; and is decreasing in the degree of rivalry from competing interest groups and the resource base of regulatory agencies. Using data on regulatory filings for rate increases made by the population of U.S. electric utilities over a 13 year period, we find empirical support for our arguments.
Mots-clé
Business enterprises, Markets, Strategy, Performance, Hypothesis, Public officers, Politicians, Government policy, Policy sciences
Création de la notice
23/08/2017 16:17
Dernière modification de la notice
20/08/2019 14:05
Données d'usage