Flow in Consumer Research: A novel Approach

Détails

ID Serval
serval:BIB_261FC31681AB
Type
Actes de conférence (partie): contribution originale à la littérature scientifique, publiée à l'occasion de conférences scientifiques, dans un ouvrage de compte-rendu (proceedings), ou dans l'édition spéciale d'un journal reconnu (conference proceedings).
Sous-type
Abstract (résumé de présentation): article court qui reprend les éléments essentiels présentés à l'occasion d'une conférence scientifique dans un poster ou lors d'une intervention orale.
Collection
Publications
Titre
Flow in Consumer Research: A novel Approach
Titre de la conférence
NA - Advances in Consumer Research
Auteur(s)
Drengner J., Sachse M., Furchheim P.
Editeur
Ann L. McGill and Sharon Shavitt
Organisation
NA - Advances in Consumer Research
Statut éditorial
Publié
Date de publication
2009
Peer-reviewed
Oui
Volume
36
Pages
670-671
Langue
anglais
Résumé
Flow, describing a highly enjoyable psychological state that people feel when they act with total involvement in an activity, has recently attracted more interest in consumer research. However, existing conceptualizations differ from each other which leads to a loss of generalizability of the construct. This paper aims to contribute to a universal application of the flow construct by providing broader coverage of all the characteristics of flow and testing the new conceptualization in three studies. The findings suggest four reflective dimensions of flow. Contrary to former studies, the sense of potential control does not seem to reflect the flow experience.
Mots-clé
flow experience
Création de la notice
02/02/2017 13:56
Dernière modification de la notice
20/08/2019 13:04
Données d'usage