Nine-month-olds' triangular interactive strategies with their parents' couple in low-coordination families: A descriptive study

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State: Public
Version: author
Serval ID
serval:BIB_6366B42682E1
Type
Article: article from journal or magazin.
Collection
Publications
Institution
Title
Nine-month-olds' triangular interactive strategies with their parents' couple in low-coordination families: A descriptive study
Journal
Infant Mental Health Journal
Author(s)
Fivaz-Depeursinge E., Cairo S., Lavanchy Scaiola C., Favez N.
ISSN
1097-0355
Publication state
Published
Issued date
2012
Peer-reviewed
Oui
Volume
33
Number
1
Pages
10-21
Language
english
Abstract
Observing infants in triadic situations has revealed their triangular competence; namely, their ability to interact with both parents by simultaneously sharing their attention and affects with them. Infants' triangular interaction is linked with the coparenting unit's degree of coordination; in high-coordination (HC) families, parents act as a team in relation to the child, thus drawing clear and flexible boundaries with them; in low-coordination (LC) families, parents either avoid direct interaction with each other and include the child in their unit or join together against the child and exclude him or her, thus drawing inconsistent boundaries with the child. We explored the interactive strategies of LC 9-month-olds (n = 15) with those of their parents, comparing them with HC parents (n = 23) in two conditions: playing with both parents at the same time and witnessing their parents' dialogue. LC infants' affects were less positive; they addressed fewer positive triangular bids to their parents and tended to use a less triangular interactive mode. Thus, LC infants had fewer opportunities than did HC infants to acquire skills necessary for coping with triangular interaction.
L'observation de nourrissons dans des situations triadiques a révélé leur compétence triangulaire, c'est-à-dire la capacité à interagir avec les deux parents en partageant simultanément leur attention et leurs affects avec eux. L'interaction triangulaire des nourrissons est liée au degré de coordination de l'unité de coparentage. Dans les familles à coordination élevée (abrégé HC en anglais, CE en français), les parents agissent en relation à l'enfant en tant qu'équipe, et établissent donc des limites claires et flexibles avec les enfants. Dans les familles à coordination faible (abrégé LC en anglais, CF en français), les parents évitent soit l'interaction directe l'un avec l'autre et incluent l'enfant dans leur unité, ou bien ils se liguent contre l'enfant et l'excluent, établissant donc des limites contradictoires avec l'enfant. Nous explorons les stratégies interactives de bébés de 9 mois CF avec celle de leurs parents, en les comparant avec des parents CE (N = 23) dans deux conditions: le jeu avec les deux parents au même moment et l'observation du dialogue des parents. Les affects des bébés CF étaient moins positifs. Les bébés se tournaient moins triangulairement vers leurs parents et avaient tendance à utiliser un mode interactif moins triangulaire. Les bébés CF avaient donc moins de chances que les bébés CE d'acquérir les compétences nécessaires pour faire face avec une interaction triangulaire.
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Create date
11/10/2013 12:23
Last modification date
20/08/2019 14:20
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