Vocational Values Scale: Development and testing of the Student form (VVS−S)
Details
Serval ID
serval:BIB_5CF28856BE9F
Type
Article: article from journal or magazin.
Collection
Publications
Institution
Title
Vocational Values Scale: Development and testing of the Student form (VVS−S)
Journal
International Journal for Educational and Vocational Guidance
Publication state
Published
Issued date
05/07/2022
Peer-reviewed
Oui
Pages
1-24
Language
english
Abstract
This manuscript aimed to develop an instrument assessing vocational values among students (VVS-S). The scale was developed in French using three different samples of Togolese participants for item development (N = 140), exploratory (N = 308) and confirmatory analyses (N = 300). It consists of 17 items divided into the five subscales of Power, Family, Helping, Salary, and Creativity. The correlational, higher-order, and bifactor models showed that these values could be considered independently. Moreover, four of the values correlated positively but weakly with life satisfaction. The VVS-S's usefulness for research and practice in counseling, particularly in sub-Saharan Africa, is discussed. ###################Résumé Échelle des valeurs professionnelles: Développement initial et test du formu-laire étudiant (VVS-S) Ce manuscrit visait à développer un instrument d'évaluation des valeurs professionnelles chez les étudiant·e·s (VVS-S). L'échelle a été dévelop-pée en français à partir de trois échantillons différents de participant·e·s togolais·es pour l'élaboration des items (N = 140), les analyses exploratoires (N = 308) et con-firmatoires (N = 300). Elle est composée de 17 items répartis en cinq sous-échelles: Pouvoir, Famille, Aide, Salaire et Créativité. Les modèles corrélationnels, d'ordre supérieur et bifactoriels ont montré que ces valeurs pouvaient être considérées in-dépendamment. De plus, quatre des valeurs sont corrélées positivement mais faible-ment avec la satisfaction de vie. L'utilité du VVS-S pour la recherche et la pratique du conseil, en particulier en Afrique sub-saharienne, est discutée. ################### Zusammenfassung Skala beruflicher Werte: Entwicklung und Überprüfung der Version für Stu-dierende (VVS-S) Ziel dieses Manuskripts war die Entwicklung eines Instruments zur Erfassung von beruflichen Werten von Studierenden (VVS-S). Die Skala wurde in französischer Sprache entwickelt, wobei drei verschiedene Stichproben togoischer Teilnehmenden für die Itementwicklung (N = 140), exploratorische (N = 308) und konfirmatorische Analysen (N = 300) verwendet wurden. Sie besteht aus 17 Items, die in die fünf Subskalen Macht, Familie, Helfen, Gehalt und Kreativität unterteilt sind. Die Korrelations-, Higher-Order-und Bifaktormodelle zeigten, dass diese Werte unabhängig voneinander betrachtet werden können. Außerdem korrelierten vier der Werte positiv, aber schwach mit der Lebenszufriedenheit. Die Nützlichkeit des VVS-S für Forschung und Praxis in der Beratung, insbesondere in Afrika südlich der Sahara, wird diskutiert. Resumen Escala de Valores Vocacionales: Desarrollo Inicial y Prueba del Formulario del Estudiante (VVSS) Este manuscrito tuvo como objetivo desarrollar un instrumento de evaluación de los valores vocacionales entre los estudiantes (VVS-S). La escala se desarrolló en francés utilizando tres muestras diferentes de participantes togoleses para el desarrollo de ítems (N = 140), exploratorio (N = 308) y análisis confirmatorios (N = 300). Consta de 17 ítems divididos en las cinco subescalas de Poder, Familia, Ayuda, Salario y Creatividad. Los modelos correlacionales, de orden superior y bi-factores mostraron que estos valores podían considerarse de forma independiente. Además, cuatro de los valores se correlacionaron positivamente pero débilmente con la satisfacción con la vida. Se discute la utilidad del VVS-S para la investigación y la práctica en asesoramiento, particularmente en el África subsahariana.
Publisher's website
Open Access
Yes
Funding(s)
SERI (SEFRI) / 20150639
Other / 14TOG075
Create date
23/03/2022 9:37
Last modification date
07/07/2022 6:10